lauantai 5. huhtikuuta 2014

Tomaatti-artisokkapasta❤️

Tänään mä aloitin työt Tapiolan Tempo ravintolassa. Mä olin viimeksi viime syksynä silelä TETissä ja nyt menin tekemään tuurausvuoron. Oli ollut jo vähän ikävä töitä siellä ja nyt sitte pääsin taas sinne ja olen siellä sitten melkeimpä koko tulevan kesän töissä. Kotiin tullessa Oona oli aloitellut tekemään pastaa tomaatti-artisokka-lime kastikkeella. Eli mulla ei tähän ollut mitään reseptiä, enkä ole keksinyt mitään hyvää nimeä tälle vielä, mutta silti tässä resepti:


Tarvikkeet:
1prk(250g) kirsikkatomaatteja
1prk(300g) aurinkokuivattuja tomaatteja
1prk (280g) latva-artisokansydämiä
2:den limen kuori
2dl ruokakermaa
3rkl parmesanjuusto rouhetta
1 chili
2 valkosipulin kynttä
pastaa (75-100g/ruokailija)

Valmistus:
1.Laita pastavesi ensimmäisenä kiehumaan, sillä kastikkeen teossa ei kestä kauaa.
2.Puolita kirsikkatomaattit ja pilko artisokat ja aurinkokuivatut tomaatit pienemmiksi paloiksi. Raasta limejen kuoret. Pilko valkosipulit.
3.Laita kattilaan hieman öljyä ja valkosipulit. Kuullota hetki ja lisää tomaatit, artisokat ja limen kuoret.
4.Lisää kerma ja parmesanjuusto. Maista kastiketta, jos se kaipaa omasta mielestäsi lisää mausteita voit lisätä niitä oman maun mukaan.
5.Kun pasta on valmis sekoita se kastikkeeseen. Tarjoillessa ripottele pinnalle hieman parmesania ja muutama basilikan lehti. Voit myös kokeilla rucolaa basilikan siaan.
                               





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentteja ja toiveita